Často kladené otázky

Obecné

Jak jsou služby zpoplatněny?
Registrace, přidání projektu a nabídky, a zprostředkování projektu jsou zadarmo a bez závazku. Další služby jsou zpoplatněny dle aktuálního ceníku, avšak o účtování veškerých služeb vždy informujeme předem s možností storna před první úhradou.
Jste personální agentura?
Nejsme pracovní agentura, pouze zprostředkujeme projekty mezi zadavateli a pracovníky.
Vznikají mi použitím tohoto portálu daňové/další právní povinnosti?
Workon.cz pouze zprostředkuje proces zadání a výkonu projektu, je tedy povinností každého uživatele zajistit, že splňuje své daňové povinnosti. Další právní povinnosti vznikají pouze v případě vydání závazného rozhodčího nálezu v případě sporu mezi uživateli.
Nejde se mi registrovat/přihlásit pomocí mojeID
Příčinou problémů s mojeID jsou obvykle 2 důvody:
a) účet mojeID, se kterým se snažíte přihlásit, je již spárovaný s jiným účetem na workon.cz, nebo
b) nepředáváte všechny povinné údaje.
Pokud jste si jisti, že ani jedna z těchto dvou příčin Vaše problémy nezpůsobuje, obraťte se na nás pomocí kontaktního formuláře.

Projekty

Je možné po přidání smazat projekt?
Po přidání projektu je možné jej upravit nebo zrušit. Úplný výmaz projektu je možný pouze administrátorem v případě porušení všeobecných obchodních podmínek, nebo na základě žádosti zadavatele, kdy tato možnost je zpoplatněna dle aktuálního ceníku.
Kdy se projekt stává závazným?
Projekt se stává závazným uzavřením dohody mezi zadavatelem a pracovníkem. K uzavření smlouvy dochází přijetím nabídky pracovníka zadavatelem, tj. tedy moment zvolení "vítězné nabídky".
Jak mám vybrat správného pracovníka?
Krom samotné nabídky máte k dispozici předchozí hodnocení pracovníka, a také jeho profil, kde má šanci uvést své kvalifikace, předchozí zkušenosti apod.

Spory

Co mám dělat pokud jsem s projektem nespokojený?
V prvé řadě doporučujeme kontaktovat protistranu s návrhem smírného řešení věci, a případného sjednání nápravy. Pokud je tato možnost vyčerpána, lze zahájit v rámci správy projektu spor, ve kterém následně rozhodne administrátor ve prospěch pracovníka nebo zadavatele dle dané situace. V rámci řešení sporu je kladen důraz na smírné řešení sporu, tedy rozhodnutí, které by uspokojilo obě strany (např. zrušení projektu s částečnou platbou).
V mém hodnocení byly uvedeny nepravdivé informace, co mám dělat?
Pokud máte za to, že informace uvedené ve Vašem hodnocení neodpovídají skutečnosti, je nutné zahájit spor v rámci projektu. Rozhodnutím administrátora bude hodnocení potvrzeno nebo zrušeno.

Komunikace

Proč je zakázána komunikace uživatelů mimo portál?
Komunikace uživatelů mimo portál je omezena do doby, než je závazně uzavřena dohoda o uskutečnění projektu, z důvodu ochrany zájmů pracovníka i zadavatele. Tímto způsobem je zajištěno, že veškeré podmínky projektu jsou evidovány na portále, což zvyšuje právní jistotu obou stran. Po zahájení projektu je samozřejmě povoleno komunikovat vzájemně dohodnutým způsobem mimo portál.

Platby a doklady

Jaké platební možnosti/brány podporujete?
Momentálně podporujeme pouze platbu formou převodu na účet, avšak v dohledné době plánujeme implementaci karetních transakcí, a také kryptoměn.
Je možné vystavovat daňové doklady v rámci projektu?
Aktuálně nikoliv, pokud je tedy nutné předat daňový doklad v rámci projektu, můžete jej poslat ve zprávě jako přílohu. Avšak pracujeme na implementaci systému vyúčtování v rámci projektu, tak aby bylo možné i tuto nepříjemnost řešit rychle a jednoduše na našem portále.
Jak dlouho trvá úhrada na bankovní účet na základě žádosti o výběr?
K úhradě obvykle dochází do druhého pracovního dne.